Mediaviestintää ja muutakin viestintää kannattaa tehdä juhlapyhinä, jos niihin sopivia aiheita suinkin löytyy takataskusta.
Esimerkiksi jouluna auki olevilla uutistoimituksilla (isot toimitukset kuten STT, MTV, Yle ja HS) on silloin pulaa uutisaiheista. Siksi jouluna voi olla kohtalaisen helppoa saada läpi uutisaihe, joka jotenkin liittyy jouluun (jouluruokatrendit, vuoden suosituimmat joululahjat, yksinäisyys…)
Vai pitäisikö jouluaiheista kertoa jo etukäteen?
Toisaalta juhlapyhäaiheita suunnitellaan toimituksissa etukäteen. Jos organisaatiollasi on uutisaihe, joka jotenkin liittyy jouluun tai muuten sopii joulupyhien uutisiin, jouluna auki olevia uutistoimituksia voi olla hyvä lähestyä kahdesti.
Hyvä päivä ensimmäiselle tiedotteelle voisi olla tänään 20.12. tai huomenna. Jos ei tiedotteesi mene ekalla yrittämällä läpi, voit lähettää aiheesta uuden tiedotteen esim. joulupäivänä (tai ajastaa sen lähtemään silloin).