Uutinen ei ole ainoa juttutyyppi

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
18.4.2021

Monet organisaatiot tekevät mediaviestintää vain silloin, kun niillä on tarjota uutismedialle uutinen. Silloin tehdään mediaviestintää vajaalla teholla ja voidaan missata hyviä näkyvyyspaikkoja.

On hyvä muistaa, että uutisen lisäksi on lukuisia muitakin juttutyyppejä: kolumneja, reportaaseja, henkilökuvia, arvioita… Ja periaatteessa niitä kaikkia on mahdollista hyödyntää mediaviestinnässä.

Jos mielessäsi on asia, joka ei välttämättä ole uutinen mutta jonka uskot taipuvan johonkin muuhun juttuformaattiin, ota rohkeasti yhteyttä kohdemediasi toimittajiin.

Ansaittu julkisuus -kirjani kertoo aiheesta pidemmin. Autan sinua mielelläni myös henkilökohtaisemmin lisäämään medianäkyvyyttäsi. Lue mediaviestintään liittyvistä palveluistani ja ota yhteyttä, niin pohditaan, kuinka voisin parhaiten auttaa.

Blogin pääsivulle