Se on sitten juhannusaatto. Eli nyt ansaituille lomille viestintä- ja markkinointihommista, eikö niin?
Ei!
Kesä on oikein hyvää aikaa muun muassa mediaviestinnälle. Kymmenet uutistoimitukset ovat auki läpi kesän ja etsivät uutisaiheita. Niitä on tarjolla vähemmän kuin muina vuodenaikoina, sillä kovin monet uutisia tuottavat instituutiot ovat lomilla.
Kesä(lomakausi) on siksi erinomaista aikaa tiedottaa.
Myös muuta viestintää ja markkinointia kannattaa tehdä kesäisin, ainakin niin kauan kuin me kuluttajakansalaiset seuraamme mediaa ja käytämme rahaa kesäisinkin.
Välillä pitää tietenkin lomailla ja nauttia kesästä. Siinä voi auttaa esim. somepostausten, uutiskirjeiden ja tiedotteiden ajastaminen etukäteen, kuten itse teen.
Hyvää juhannusta ja kesän jatkoa!