Ajastatko sinäkin tiedotteesi kello 9.00:ksi? Lopeta se heti!

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
21.1.2021

Mediaviestinnässä yksi väistämätön valinta on sen ajoitus: milloin esimerkiksi pressitiedote lähetetään millekin toimitukselle?

Kellonajan valinnassa on erittäin hyvä idea välttää tasatunteja.

Iso uutistoimitus saattaa saada sähköpostiinsa kymmeniä tiedotteita kerralla kello 9.00. Tämä johtuu siitä, että kymmenet organisaatiot ovat etukäteen ajastaneet tiedotteensa lähtemään silloin. Ja tästä seuraa se, että tuossa ryppäässä mukana olevat tiedotteet ovat tahtomattaan mukana kovassa kilpailussa toimittajan huomiosta.

Näin ajoitetun tiedotteen on paljon vaikeampaa erottua edukseen tiedotteiden massasta kuin tiedotteen, joka saapuu toimitukseen vaikkapa kello 8.21.

Kello 9.00 on eräistä muistakin syistä huono hetki lähestyä toimitusta. Kerron tarkemmin mediaviestinnän ajoituksesta ja PALJON muista mediaviestintään liittyvistä seikoista kirjassani Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä (Alma Talent 2020). Lue, jos mediahuomio kiinnostaa!

Tai jos haluat yksilöllisempää palvelua, jolla juuri sinun organisaatiollesi saadaan toimivat mediaviestintäkäytännöt, lue lisää asiantuntijapalveluistani ja ota yhteyttä niin katsotaan, kuinka voisin parhaiten auttaa.

Blogin pääsivulle