Jos teet tylsiä asioita samoin kuin muutkin, unohda mediaviestintä

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
10.12.2021

Mediahuomio eli ansaittu huomio / näkyvyys / julkisuus ei ole kaikkia varten.

Jos pyörität ihan tavallista vohvelikahvilaa hyvällä paikalla kaupungin keskustassa ja vohvelisi ovat maukkaita, voit menestyä ihan vaan pienen budjetin somemarkkinoinnilla ja ennen kaikkee vertaismarkkinoinnilla eli sillä, että sana leviää.

Mediaviestintään ei tässä tilanteessa kannata käyttää aikaa ja vaivaa, koska sinulla on huonot edellytykset saada ansaittua näkyvyyttä paitsi ehkä satunnaisesti, jos ei sinulla ole mitään uutista tai tarinaa, josta media olisi kiinnostunut.

Itse olen saattanut jo saada kaiken sen mediahuomion*, mitä tämmöinen pikkuputiikki voi saada. Minun pitäisi muuttaa toimintaani radikaalisti, jos haluaisin lisää huomiota. Pitäisi tehdä jotain uutta.

Niin kauan kun en sitä tee, minun pitää tavoitella kohderyhmääni muilla keinoilla.


Kun saamani mediahuomion mainitsin, niin tässä pari juttua esimerkkinä siitä:

Blogin pääsivulle