Miten sisältömarkkinointi toimi – ja miten ei

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
19.10.2021

Toisin kuin usein kuvitellaan, sisältömarkkinointi ei toimi niin, että minä kirjotan blogiini, kuinka hyvä tuotteeni on, ja lähes välittömästi kassakone alkaa kilistä kuin taikaiskusta.

Se toimii paremminkin näin:

  • Minä kirjoitan blogiini tai laitan muualle someen jotain, mikä on oikeasti hyödyllistä kohderyhmälle. (Joku uima-altaan hoitoblogi oli aika suosittu ja lisäs myyntiä kuulemma.)
  • Teen tätä aikani niin, että blogini ja sen siivellä firman nimi tulevat tutuiksi kohderyhmälleni. Kun sisältöä kertyy verkkosivustolleni yhä enemmän, se myös parantaa sivustoni hakukonenäkyvyyttä.
  • Sitten kun joku kohderyhmästä joskus tarvitsee jotain, mitä minulla on myydä, hän saattaa ottaa yhteyttä minuun, koska nimeni on pitkäjänteisen sisällöntuotantoni myötä jäänyt mieleen.

Blogin pääsivulle