Toisin kuin usein kuvitellaan, sisältömarkkinointi ei toimi niin, että minä kirjotan blogiini, kuinka hyvä tuotteeni on, ja lähes välittömästi kassakone alkaa kilistä kuin taikaiskusta.
Se toimii paremminkin näin:
- Minä kirjoitan blogiini tai laitan muualle someen jotain, mikä on oikeasti hyödyllistä kohderyhmälle. (Joku uima-altaan hoitoblogi oli aika suosittu ja lisäs myyntiä kuulemma.)
- Teen tätä aikani niin, että blogini ja sen siivellä firman nimi tulevat tutuiksi kohderyhmälleni. Kun sisältöä kertyy verkkosivustolleni yhä enemmän, se myös parantaa sivustoni hakukonenäkyvyyttä.
- Sitten kun joku kohderyhmästä joskus tarvitsee jotain, mitä minulla on myydä, hän saattaa ottaa yhteyttä minuun, koska nimeni on pitkäjänteisen sisällöntuotantoni myötä jäänyt mieleen.