Mediaviestinnässä tärkeää: älä lannistu ennen kuin olet yrittänyt

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
2.11.2021

Toisinaan kuulee valiteltavan, että ”ei tällaisella pikkufirmalla / mitättömällä yhdistyksellä / yksityishenkilöllä / tuntemattomalla bändillä tms jne ole mitään mahdollisuutta medianäkyvyyteen”.

Väitteessä ovat pielessä niin asenne kuin faktatkin. Medianäkyvyyttä eli ansaittua huomiota voi saada kuka vain ja mikä aihe tahansa riippumatta viestijän organisaatiotyypistä, yrityksen koosta tai viestintää tekevän henkilön ominaisuuksista.

Viestintää voi tehdä onnistuneesti vaikka yksityishenkilönäkin. Aihe ratkaisee.

Älä siis lannistu jo etukäteen, vaan tee parhaasi ja katso mitä kaikkea sillä voitkaan saavuttaa.


PS: Medianäkyvyyden tavoittelemisessa organisaation koosta ja vaikutusvallasta riippumatta auttaa yli 300-sivuinen viestintäoppaani Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä.

Tamperelainen viestintätoimistoni Näkyy ja Kuuluu auttaa sinua siinä mielellään myös henkilökohtaisemmin. Ota yhteyttä, niin katsotaan, kuinka voisimme auttaa sinua ja organisaatiotasi saavuttamaan viestinnälliset tavoitteenne.

Blogin pääsivulle