Tämä on mediaviestinnän yleisimpiä mokia – korjaa se tai on turha valittaa

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
24.11.2021

Yksi mediaviestinnän alkeellisimmista ja samalla yleisimmistä virheistä on tämä:

Mediaviestintää ei lainkaan tehdä!

Ja sitten kun media ei kirjoita viestintänsä laiminlyöneen yrityksen asioista, siinä yrityksessä valitetaan, että miksei se media kirjoita meistä!

Breaking news: on turha odottaa median olevan tietoinen tai etenkään kiinnostunut tekemisistäsi, jos et ole kertonut niistä medialle.

Toki media tekee omaakin tiedonhankintaa eli saa tietoa asioista muualtakin kuin sille toimitetuista tiedotteista, mutta tekemällä mediaviestintää aktiivisesti ja oikein moninkertaistat mahdollisuutesi mediahuomioon eli ansaittuun julkisuuteen.

PS: Haluatko kuulla siitä, miten mediaviestintää tehdään oikein? Tai haluatko asiantuntijan tekemään sitä puolestasi? Tamperelainen (mutta kaikkia kaikkialla palveleva) viestintätoimisto Näkyy ja Kuuluu on se taho, jota kannattaa kontaktoida.

Blogin pääsivulle