Disklaimeri

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
21.5.2020

Tämän blogin pitäjä (Markkinointi- ja viestintätoimisto Näkyy ja Kuuluun sisältöpäällikkö Jaakko Kilpeläinen) on kokeneehko ja monipuolisehko joukkoviestinnän ammattilainen, mutta itseään brändääväksi ammattibloggaajaksi hänestä ei välttämättä ole. Hän on, eli minä olen, aiemmin perustanut muutamankin blogin antaen itselleni ja mahdollisille tuleville lukijoilleni lupauksen säännöllisestä sisällöntuotannosta.

Lupaus on aiemmissa blogeissani pitänyt joitakin viikkoja tai kuukausia. Sitten milloin mitkäkin kiireet ovat kiilanneet alkuinnostuksen edelle. Innostus on harhautunut tieltä ojaan ja hyytynyt sinne. Lisäksi liialliset, itse määrittelemäni laatuvaatimukset ovat korottaneet aloittamisen kynnyksen turhan korkealle. Bloggaus on alkanut tuntua palkattomalta pakkotyöltä – siis itseni tyrannisoimiselta – ja blogi on jäänyt heitteille.


Tällä kertaa aloitan toisin, eli en lupaa kellekään mitään. Yritän olla investoimatta bloggaukseen kovinkaan paljon aikaa ja vaivaa. Pyrin välttämään runsasta taustatyötä vaativia aiheita, enkä aio viilata postausteni sanamuotoja tuntitolkulla löytääkseni parhaat mahdolliset ilmaukset – suuntaan kovimman kirjallisen kunnianhimoni niihin projekteihin, joista joku maksaa.

En liioin lupaa päivittää blogiani usein enkä säännöllisesti vaan ainoastaan silloin, kun sattuu huvittamaan – jos silloinkaan. Sisältöä voi joskus syntyä useasti päivässä, mutta myös kuukausien tauot ovat mahdollisia.

Silloin kun bloggaan, päätavoitteeni on tuoda esille uusia näkökulmia joukkoviestinnästä (journalismi, PR eli tiedotustoiminta eli [yhteisö-, yritys-, järjestö- tms.]viestintä, markkinointi, taide, viihde… no, siinäpä ne minulle tärkeimmät joukkoviestinnän muodot olivatkin).

Joskus haluan auttaa lukijaani omalla asiantuntemuksellani. Toisinaan tahdon kertoa mielipiteeni jostakin ilmiöstä. Välillä pyrin markkinoimaan firmani palveluita tai kesäkuussa ilmestyvää mediaviestintäopastani. Toki myös toivon, että sivustoni nousee hakukoneiden hakutuloslistoilla mahdollisimman korkealle. Tuoreen sisällön tuottaminen auttaa tässä. Tärkein tai toiseksi tärkein tarkoitukseni ei kuitenkaan ole firmani verkkosivuston hakukoneoptimointi eli SEO, koska sivustoilla, joilla SEO on hoidettu viimeisen päälle, kirjallinen ilmaisu on juuri niin robottimaista kuin roboteille suunnatulta tekstiltä voi odottaakin. Luettavuus, sujuvuus ja elävyys ovat minulle kirjoittajana tärkeämpiä arvoja kuin googlattavuus.


Jos huomaat tykkääväsi tästä blogista, seuraa minua Twitterissä, verkostoidu kanssani LinkedInissä tai tykkää Näkyyn ja Kuuluun Facebook-sivuista. Näissä kanavissa ilmoitan, kun julkaisen tässä blogissa jotakin uutta.

Pysykää kanavalla! Ja terveinä! Palataan!

Blogin pääsivulle