Kiljavan Lääketutkimus
Somekampanja, joka kiinnosti ulkomailla asti
Hyvinkääläinen Kiljavan Lääketutkimus Oy kääntyi puoleemme etsittyään tutkimuspotilaita toista vuotta heikoin tuloksin. Yrityksen lehti-ilmoittelu ei ollut tavoittanut lääkevalmistajan asettamaa tavoitemäärää reumapotilaita – ei Suomessa eikä oikein muuallakaan.
Perustimme yritykselle Facebook-sivun, minkä jälkeen suunnittelimme ja toteutimme hieman poikkeuksellisen kampanjan sosiaalisessa mediassa. Tarkkuutta ja luovia ratkaisuita vaadittiin, sillä lääkemainontaa ja -viestintää koskevat monenlaiset lainsäädännölliset rajoitukset.
Ensimmäinen mainos tavoitti tavoitemäärän tutkimuspotilaita kuukaudessa, ja seuraavassa kampanjassa tavoite saavutettiin viikossa.