Ei polteta tulevaisuutta
Kampanjateemasta kansalliseksi keskustelunaiheeksi
Ei polteta tulevaisuutta -kampanja on keväästä 2022 alkaen pyrkinyt herättämään keskustelua bioenergian ympäristöongelmista. Vuoden 2024 alussa kampanja pyysi meitä vastaamaan viestinnästään saadakseen teemoille laajempaa näkyvyyttä. Tämän jälkeen kampanjateemat ovat nousseet varsin näkyväksi osaksi julkista keskustelua.
Ei polteta tulevaisuutta -ympäristökampanjan viestintä on ollut asiantuntijamme Jaakko Kilpeläisen vastuulla tammikuusta 2024. Yhteistyön alettua kampanja sai parissa viikossa enemmän näkyvyyttä lehdistössä, radiossa ja tv:ssä kuin se oli tätä ennen saanut parissa vuodessa.
Kampanja on vuonna 2024 herättänyt runsaasti keskustelua myös sosiaalisessa mediassa, jossa esille tuomistamme aiheista ovat keskustelleet muun muassa ympäristöaktivistit, metsäasiantuntijat, kansanedustajat ja muut yhteiskunnalliset vaikuttajat. Myös bioenergiayhtiöiden etujärjestö Bioenergia ry. on joutunut julkisuudessa reagoimaan kritiikkiimme, mikä on myös palvellut tavoitteitamme.
Viestintäeksperttimme Kilpeläinen osallistuu paitsi kampanjaviestinnän, myös kampanjan varsinaisen toiminnan suunnitteluun ja toteutukseen. Roolimme ei ole vain tiedottaa asiakkaan toiminnasta kiinnostavasti vaan myös auttaa asiakasta hahmottamaan, millainen toiminta ylipäätään on yleisön näkökulmasta kiinnostavaa. Tämä parantaa huomattavasti viestinnän onnistumisen edellytyksiä.
Tammikuusta alkusyksyyn 2024 kampanjamme nimi on mainittu yli 70 toimituksellisen median jutussa, joita ovat julkaisseet muun muassa…
- Helsingin Sanomat
- Yle Uutiset (tv:ssä, radiossa ja verkossa)
- Hufvudstadsbladet
- Suomen Kuvalehti
- Maaseudun Tulevaisuus
- Talouselämä
- Kauppalehti
- Tekniikka&Talous
- Luontokuva
- Iltalehti
- Uusi Suomi
- Ilkka-Pohjalainen
- Kaleva
- Keskisuomalainen
- Turun Sanomat
- Savon Sanomat
- Suomen Luonto
- Elonkehä
- Metsälehti