Sisältömarkkinointi
Vakuuta ja sitouta laatusisällöillä
Yksi tehokkaimmista tavoista herättää kohderyhmän kiinnostus, luottamus ja sitoutumishalu on tarjoilla heille kiinnostavaa sisältöä. Tätä kutsutaan sisältömarkkinoinniksi.
Sisältömarkkinointi on tyypillisesti vinkkejä tai journalismin kaltaista ajankohtaista, faktapohjaista, ammattimaisesti toimitettua informaatiota, joka tarjoillaan kohderyhmälle maksutta.
Pyörähuoltamo voi kertoa blogissaan, kuinka polkupyörä kannattaa pestä tai kameraliike julkaista YouTube-videon, joka paljastaa täydellisen maisemakuvan salaisuuden. Myös webinaarit ja pdf-muotoiset näin teet sitä ja tätä -pikaoppaat ovat nykyään yleisiä – koska ne toimivat!
Tällainen ei välttämättä näy myyntiluvuissasi heti. Mutta kun tuottamasi sisältö on vakuuttavaa sekä käyttökelpoista ja kun uutta tavaraa ilmestyy viestintäkanaviisi suht säännöllisesti, nimesi jää hiljalleen mieleen. Kun kohderyhmässäsi joku joskus tarvitsee jotain sinun tuotevalikoimaasi kuuluvaa, saatat olla ensimmäinen, jonka puoleen hän kääntyy.
Näkyyn ja Kuuluun perustaja Jaakko teki yrityksille sisältömarkkinointia jo vuosia ennen kuin koko sisältömarkkinointi-sanaa tunnettiin. Hän on muun muassa kirjoittanut yritysblogeihin, tehnyt juttuja asiakaslehtiin ja luennoinut eri tilaisuuksissa, joita yritykset järjestävät asiakkailleen vahvistaakseen asiantuntijaprofiiliaan.
Tässä kaikessa auttaa Jaakon 20 vuoden kokemus ammattimaisesta sisällöntuotannosta. Jaakko on mm. työskennellyt yli 10 vuotta lehti- ja radiotoimittajana, luennoinut lukuisissa tilaisuuksissa ja kirjoittanut kirjan.
Sinulle Jaakko voi mm.
- suunnitella sisältömarkkinointistrategian
- kirjoittaa yksittäisen bloggauksen, jutun asiakasjulkaisuun tai opasjulkaisuja
- olla avuksi webinaarin tai podcastin suunnittelussa sekä toteutuksessa.
Kuinka voimme auttaa? Ota yhteyttä ja kerro se meille!