Embargo antaa toimittajalle aikaa ja parantaa tiedotteen mahdollisuuksia mennä läpi

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
20.5.2021

Toimittajalle on syytä antaa tarpeeksi aikaa tehdä se juttu, jota hänelle aiot ehdottaa. Yksi hyvä työkalu tähän – ajan antamiseen – on embargo.

Embargo tarkoittaa sitä ajankohtaa, jolloin tiedotteen aihe on julkinen. Embargo merkitään tiedotteeseen siinä tapauksessa, että tiedotteen lähettäjä ei halua sen aihetta julkiseen käsittelyyn vielä tiedotteen julkaisuhetkellä vaan esimerkiksi vasta seuraavana päivänä.

Jos esimerkiksi lähetät tiedotteen tänään 20.5. kello 8.36, mutta asia saa mennä julkisuuteen vasta huomenna aamuyhdeksältä, tiedotteeseen kannattaa selvästi merkitä, että EMBARGO PE 21.5. KELLO 9.00.

Ote kirjasta Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä. Kyseisessä kirjassa kerrotaan tarkemmin embargosta ja sen käytöstä.

Blogin pääsivulle