Muistathan, että ansaittua näkyvyyttä on mahdollista saada muiltakin kuin journalisteilta ja heidän edustamistaan julkaisuista (Yle, HS, maakunta- ja paikallislehdet jne.)
Ansaittua näkyvyyttä on mahdollista saada myös erilaisista blogeista, podcasteista, toisinaan jopa tubettajilta ja muilta somevaikuttajilta, jotka joskus tavoittavat kohderyhmäsi jopa uutismediaa tehokkaammin.
Ei-journalistisista julkaisuista kannattaa muistaa myös asiakaslehdet, joista suosituimmilla eli Yhteishyvällä ja Pirkalla, on miljoonia lukijoita. Lukaisepa myös STT Viestintäpalveluille tekemäni juttu, jossa Yhteishyvän toimituspäällikkö kertoo, miten Yhteishyvään kannattaa tiedottaa.
Joten kun suunnittelet mediaviestintää ja listaat avainmedioitasi, mieti mitä kaikkia kanavia ja julkaisuita kohderyhmäsi seuraa. Sitten toimitat viestisi kaikille niille sisällöntuottajille – journalisteille ja muille – joiden kautta on mahdollista puhutella yleisöäsi.