Miten erottua kilpailijoista? Esim. tekemällä päinvastoin kuin he

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
26.11.2021

Yksi hyväksi havaittu keino saada maksimaalinen näkyvyys tekemisilleen on katsoa, miten kaikki muut tekevät – ja sitten tehdä itse ihan päinvastoin.

Yksi hyvä esimerkki tästä nähtiin pari vuotta sitten black fridayn aikoihin, kun armeijatavaran erikoisliike Varusteleka lanseerasi oman ”tarjouskampanjansa”. Toisin kuin kaikki muut, jotka alensivat hintojaan (tai esittivät alentavansa…), Varusteleka ilmoitti lisäävänsä hintoihinsa 40 prosenttia!

Samaan hengenvetoon Varusteleka lupasi lahjoittaa black fridayn kokonaistuotosta viisi prosenttia hyväntekeväisyyteen.

Yrityksen perustaja Valtteri Lindholm perusteli kampanjaa Varustelekan tiedotteessa näin:

”Eihän tässä ole mitään järkeä. Jengi ostaa keinotekoisesti alennettua kamaa, mitä ne ei tarvitse, rahalla, mitä niillä ei ole. Meidän maailma tuhoutuu tämmöisen ylikulutuksen takia.”

Varusteleka sai tuon syksyn black fridaysta medianäkyvyyttä luultavasti enemmän kuin kaikki alennuskampanjoineet yritykset yhteensä.

Blogin pääsivulle