Vältä mediaviestintää torstaisin

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
8.4.2021

Torstai voi olla joillekin toivoa täynnä, mutta ei niinkään mediaviestinnän tekijälle. Torstai on tyypillisesti huono päivä lähetellä toimituksille tiedotteita tai tehdä muuta mediaviestintää, esimerkiksi järjestää tiedotustilaisuuksia.

Tämä johtuu siitä, että tyypisellä viikolla torstai on toimituksissa ruuhkaisin uutispäivä. Torstai on tavallisen viikon ruuhkahuippu, sillä tiedotteita lähetellään silloin enemmän kuin muina viikonpäivinä. Tiedotustilaisuuksia järjestetään enemmän. Paljon kaikenlaisia julkistuksia, merkittäviä kokouksia ja muita mahdollisesti uutisen arvoisia asioita tapahtuu eniten juuri torstaisin.

Ja jos torstai on tälläkin viikolla yhtä ruuhkainen kuin yleensä, tiedottaminen kannattaa ajoittaa jollekin muulle viikonpäivälle, sillä kuten liikenteessä, myös mediaviestinnässä ruuhkahuippuja kannattaa mahdollisuuksien mukaan vältellä.

Näin viestisi ei niin herkästi huku muun toimituksiin vyöryvän informaation tulvaan.


Lue lisää mediaviestinnän ajoittamisesta kirjasta Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä (Alma Talent 2020). Teemaa käsitellään jonkin verran myös 365 vinkkiä -sarjan aiemmissa ja tulevissa osissa.

Blogin pääsivulle