Usko journalismiin!

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
5.1.2021

Vuoden ensimmäisen tiistain viestintävinkkimme on, että älä aliarvioi perinteisen, journalistisen median voimaa.

Lehtiä luetaan yhä, tv:n uutis- ja ajankohtaisohjelmia katsellaan edelleen ja radiota kuunnellaan vieläkin. Suurin osa suomalaisista kuluttaa journalistisia sisältöjä. Useimmat meistä myös arvostavat vanhaa kunnon valtamediaa ja pääsääntöisesti uskovat, mitä sieltä kuulevat.

Muun muassa näistä syistä on hyvä satsata mediaviestintään eli journalisteille suunnattuun viestintään, jonka tavoitteena on saada näkyvyyttä näiden edustamista tiedotusvälineistä.

Mediaviestinnän määritelmä on tosin tässä juuri lukemassasi artikkelissa äärimmäisen tiivis ja mutkia oikova; kerron näistä asioista perusteellisemmin mm. Ansaittu julkisuus -kirjassani sekä toisaalla tälläkin sivustolla.

Paljon lisää tietoa mediaviestinnästä on luvassa myös tämän vinkkisarjan tulevissa osissa. Niitä odotellessasi ja halutessasi voit vielä lukaista tämän Kauppalehden uutiskirjeeseen taannoin kirjoittamani artikkelin, jossa esitän muutaman hyvän syyn ottaa mediaviestintä haltuun.

Blogin pääsivulle