Tyytyväisyystakuu eli törkeä lupaus

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
4.2.2021

Jos olet varma erikoisosaamisestasi ja sillä tuottamastasi hyödystä, anna palvelullesi tyytyväisyystakuu – tai ”törkeä lupaus”, jollaiseksi konsultti, kouluttaja, tuotteistaja Jari Parantainen tätä takuuta on kutsunut.

Idea on yksinkertainen: jos ei ostaja pidä siitä, mitä hänelle myyt, lupaat palauttaa rahat tai olla laskuttamatta ensinkään.

Takuu tuo asiakkaalle turvallisuuden tunnetta. Katleena Kortesuo kirjoittaa kirjassa 100 faktaa myynnistä, että sen myötä…

  1. …asiakas uskaltaa ostaa, koska jos palvelu onkin huono, hän ei menetä mitään.
  2. …takuu on niin röyhkeä, että asiakas ymmärtää takuun takana olevan jämäkän laadun. Kukaan ei lupaisi tuollaista ilman katetta sanoilleen.

Itse olen uskaltanut antaa tämmöisen takuun eräille mediaviestintäpalveluilleni, kuten aihetta käsitteleville koulutustilaisuuksilleni. En ole toistaiseksi joutunut palauttamaan palkkiorahojani.

Blogin pääsivulle