365 vinkkiä -sarja päättyy – lopuksi se kaikista tärkein, vinkki numero 1

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
31.12.2021

Tämä on Näkyyn ja Kuuluun 365. ja viimeinen markkinointi- ja viestintävinkki vuonna 2021. Samalla tämä on luultavasti tärkeämpi kuin kaikki edeltävät 364 vinkkiä tässä sarjassa.

Se viimeinen ja merkittävin vinkki on varsin yksinkertainen, ja moni yrittäjä myös toimii vinkin opastamalla tavalla. Myös monet niistä, joiden markkinointi ja viestintä muutoin ontuu, tietää seuraavan asian. Ja se asia / vinkki / ohje / vahva suositus kuuluu näin:

Huolehdi siitä, että tuotteesi on kunnossa ja palvelusi toimii. Jos ei se toimi, ei taitavinkaan viestintä tai markkinointi pelasta tilannetta. Sana hyvästä kyllä leviää, ja tällainen ns. vertaismarkkinointi on usein tehokkaampaa ja tuottoisampaa kuin mikään maksullinen markkinointi tai PR.

Huonon tuotteen mainetta ei paraskaan viestintä paranna

Valitettavasti tieto huonosta asiakaskokemuksesta leviää vielä tehokkaammin, koska kuluttajat vain jostain syystä tuppaavat jakamaan kielteisiä kokemuksia kovemmalla volyymilla kuin niitä kokemuksia, joissa kaikki meni ihan hyvin.

Pidä siis huolta, että yrityksesti asiakkaasi (tai yhdistyksesi jäsenet, taidenäyttelysi kävijät, bändisi fanit tms.) saavat toimivan tuotteen, hyvää ja ripeää palvelua tai muutoin miellyttävän kokemuksen.

Parhaassa tapauksessa et edes tarvitse viestintäpalveluitamme!

Parhaassa tapauksessa et tämän lisäksi tarvitse juuri muuta markkinointia tai viestintää. Silloin et tarvitse myöskään viestintätoimisto Näkyyn ja Kuuluun palveluita vaan voit käyttää investointeihin liikenevät rahasi vaikkapa sen asiakaskokemuksen hiomiseen entistä tyydyttävämmäksi.

Jos sen sijaan myynti-, asiakas-, jäsen-, kävijä- tai muut määräsi eivät ole vielä ihan tyydyttävällä tasolla, ota meihin yhteyttä, niin katsotaan miten saisimme näkyvyytesi ja kuuluvuutesi nousuun vuonna 2022.

Sitä ennen: hyvää uutta vuotta!


365 vinkkiä -sarja päättyy. Kannattaa silti jatkaa seuraamistamme Facebookissa tai LinkedInissä, sillä kaikenlaisia kiinnostavia markkinointi- ja viestintäaiheisia postauksia sekä bloggauksia on luvassa myös vuonna 2022.

Blogin pääsivulle