Kun teet sisältömarkkinointia, muista sisältöstrategia

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
4.6.2021

Sisältöstrategia on hyvä olla olemassa, jos sisältömarkkinointia teet(ät). Sisältömarkkinoinnin työkalut -kirjan mukaan täydellinen sisältöstrategia koostuu kuudesta osa-alueesta:

1) tavoitteet ja mittarit,

2) asiakaspersoonat ja ostopolut,

3) ydintarina ja sisältötyypit

4) raportointi ja analyysimalli

5) kanavien roolitus ja sisällönjakelun malli ja

6) toimitusprosessi ja sisältötiimin roolit.

Näistä vaiheista ja osa-alueista tarkemmin edellä mainitussa kirjassa, ehkä myöhemmissä bloggauksissamme – tai ainakin yhteistyössä kanssamme, jos sellaiseen joskus ryhdyt.

Tärkeintä on kuitenkin, että ylipäätään suunnittelet sisältö- ja muun markkinointisi huolellisesti ennen kuin ryhdyt sitä tekemään.

Blogin pääsivulle