Rekrytointi voi olla myös markkinointia tai viestintää

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
8.12.2021

Rekrytointi on parhaassa tapauksessa julkisuustempaus, jonka avulla saat paitsi työntekijän, myös arvokasta näkyvyyttä. Työpaikkailmoitus voi herättää esim. valtamedian kiinnostuksen, jos sen tekee ihan eri lailla kuin muut (tästä – eri lailla tekemisestä – me muuten hiljattain bloggasimmekin).

Yksi mieleen hatarasti jäänyt esimerkkitapaus oli, kun jokin firma tai organisaatio joitain vuosia sitten halusi palkata matkabloggaajan. Työpaikkailmoitus levisi somessa, ja perinteinen mediakin kiinnostui muistaakseni uutisoimaan tästä unelmaduunista. Valitettavasti en muista tapauksesta tämän enempää enkä pikaisella googlauksella löydä noita juttuja ynnä postauksia.

Tuoreempi esimerkki työpaikkailmoituksen kiinnostavuudesta oli, kun jokin kunta oli palkkaamassa täysipäiväistä, kuukausipalkkaista muusikkoa muistaakseni jonkinlaisena tuenilmauksena koronan kurittamalle esittävien taiteiden alalle. Jostain syystä en nyt valitettavasti osaa googlata tätäkään tapausta. Pointti on kuitenkin se, että parhaassa tapauksessa pelkkä se rekry tuo näkyvyyttä jo ennen työntekijän löytymistä ja sen näkyvyyden arvo voi olla jopa enemmän kuin sille palkattavalle henkilölle maksettava palkka.

Ja kaupan päälle saat tietysti sen työntekijän.

Blogin pääsivulle