Ongelman vähättely on huonoa kriisiviestintää

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
21.11.2021

Kriisitilanteessa on paha virhe vähätellä organisaatiossa paljastunutta ongelmaa esim. selittämällä, että nyt on asiassa tehty kärpäsestä härkänen, kavallettu rahasumma ei ollut kovin suuri tai ettei kenenkään olisi ollut syytä loukkaantua rasistisesta vitsistäsi.

Jos suuri yleisö tai kriisin selkeimmät uhrit ovat kriisin merkittävyydestä eri mieltä, heidän päänsä ei käänny vähättelelemällä. Itse asiassa sellainen vain pahentaa asiaa.

Jos olet syyllinen siihen, mistä sinua syytetään, parasta on pyytää anteeksi niin nöyrästi kuin pystyt, hyvittää asia vääryyttä kokeneille ja toimia jatkossa järkevämmin.

Blogin pääsivulle