Miten mittaan sisältömarkkinoinnin tuloksia

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
20.11.2021

Sisältömarkkinoinnin, kuten muunkin markkinoinnin, tuloksia kannattaa mitata.

Erilaisia mittareita on tosin monia ja paljon on kaikenlaista dataa saatavilla. Jos yrityksesi markkinointiosasto ei ole ihan valtava, ette voi eikä ole järkevääkään mitata kaikkea.

Sopivat mittarit, liittyivät ne sitten myyntiin, seuraajamääriin, brändimielikuviin, tunnettuuteen tai muuhun, niin ne mittarit kannattaa valita sen mukaan, millaiset tavoitteet sisältömarkkinoinnille on asetettu.

Ja tavoitteet on tietysti kannattanu asettaa mahdollisimman järkevästi jo ennen kuin sisältömarkkinointia on alettu tehdä. Lue myös postauksemme liittyen niiden tavoitteiden asetteluun.


Ja jos kaipaat apua niiden tavoitteiden saavuttamiseen, markkinointi- ja viestintätoimisto Näkyy ja Kuuluu auttaa mielellään! Ota meihin yhteyttä esim. tätä kautta.

Blogin pääsivulle