Miten luon hyvät mediasuhteet? Varo tätä virhettä!

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
23.11.2021

Moni hyviä mediasuhteita havitteleva ajattelee, että hyvät mediasuhteet = läheiset mediasuhteet.

Asia ei ole näin yksioikoinen. Mediasuhteet voivat olla liian läheiset, jolloin niiden laatu kärsii, ainakin jos laatua mitataan sillä, kuinka hyvin ne mediasuhteet tuottavat medianäkyvyyttä.

Nimittäin: kun tunnet liikaa toimittajia liian henkilökohtaisesti, heillä voi olla aiempaa korkeampi kynnys uutisoida bisneksistäsi. Monilla toimittajilla (ei kaikilla) on näet sellainen ammattietiikka, että kavereiden asioista ei kirjoitella.

Parasta on siis yrittää tutustua toimittajiin, mutta ei kuitenkaan ystävystyä heidän kanssaan.

Älä myöskään esim. tarjoa heille lahjakortteja äläkä kutsu heitä luoksesi lounaalle – sellainen kuulostaa helposti voiteluyritykseltä ja voi olla toimittajan näkökulmasta luotaantyöntävää. (Täältä lisätietoa lahjoista ja lahjuksista.)


Haluatko lisää apua medianäkyvyyden saamisessa? Mediaviestintään erikoistunut tamperelainen viestintätoimisto Näkyy ja Kuuluu palvelee sinua sijainnistasi riippumatta. Ota yhteyttä, niin katsotaan, miten saadaan viestillesi sen ansaitsema näkyvyys!

Blogin pääsivulle