Miten hyödyntää kuumimpia trendejä markkinoinnissa? Tässä pari esimerkkiä

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
9.2.2021

Eilisessä vinkissä kehotimme kytkemään viestejä teemoihin, jotka kiinnostavat ihmisiä aina kaikkialla. Niiden lisäksi kannattaa seurata myös paikallisia, lyhytikäisiä ilmiöitä ja trendejä pohtien, josko niiden siivellä voisi saada näkyvyyttä.

Yritys voi tuurilla saada aikaan kunnon näkyvyyspiikin julkaisemalla sähköpotkulautoja jollain uudella perusteella kritisoivan mielipidekirjoituksen tai videon, jossa henkilöstö tanssii hellyyttävän kömpelösti jotakin tämän kevään muotitanssia.

Laajempi ja vakavampi esimerkki oli #metoo-liikkeen alku. Huomiota saivat silloin ne organisaatiot, jotka nopeimmin ehtivät ottaa kantaa häirintään ja julkaista ahdistelukyselyitään.

Vähän myöhäistä olisi nyt yrittää sillä lailla #metoota hyödyntää: aatteessa oli ehkä jotain vallankumouksellista neljä vuotta sitten, mutta sen sanoma on jo pitkään ollut osa valtavirtaa.

Mutta jotain vastaavaa tulee vielä. Silloin on syytä miettiä aikailematta, josko tähän buumiin meilläkin jotain sanottavaa olisi.

ERITYISEN nopeaa reagointia vaatii sosiaalinen media! Jos Twitterissä riidellään tänään jostain tai yhä pöljemmät versiot jostain hassusta uutiskuvasta leviävät, huomenna ketään ei kenties enää kiinnosta sinun kortesi siihen kekoon.

Blogin pääsivulle