Jäitkö taas vaille mediahuomiota? Tämä kääntää ansaitun näkyvyytesi nousuun

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
12.9.2021

Jos mediaviestintäsi ei ole toistuvista yrityksistä huolimatta tuottanut tulosta, sinulla on hyviä ja huonoja vaihtoehtoja. Alla muutama.

  • Valita julkisesti esim. Facebookissa siitä, miten epäoikeudenmukaisesti media sinua kohtelee. Epäile syyksi salaliittoa, joka johtuu esimerkiksi median poliittisesta piiloagendasta. Tämä on yksi huonoimmista mahdollisista toimintatavoista, koska näin saavutat luultavimmin vain ruikuttajan maineen, joka todennäköisesti vain heikentää mediahuomion mahdollisuuksiasi entisestään.
  • Toimi muuten kuten ennenkin, mutta tee entistä kiinnostavampaa viestintää. Tämä voi toimia, mutta vielä parempi on tämän listan viimeinen keino…
  • Tee entistä kiinnostavampia asioita. Sitten vasta tiedotat niistä toimittajille. Kun onnistut olemaan heidän silmissään tarpeeksi kiinnostava tai merkittävä, he eivät lopultakaan näe muuta vaihtoehtoa kuin uutisoida tekemisistäsi.

Miten sitten teet toiminnastasi kiinnostavampaa? Siihen löydät vinkkejä mm. tämän vinkkisarjan aiemmista ja tulevista osista (kokeile erityisesti mediaviestintä-avainsanalla varustettuja artikkeleita) sekä varsinkin kirjastani Ansaittu julkisuus – kaikki olennainen mediaviestinnästä.

Jos haluat yksilöllisempää, juuri sinun organisaatiosi tarpeet huomioivaa mediaviestintää tai sen kouluttamista ja sparraamista, ota yhteyttä meihin.

Blogin pääsivulle