Massamainonnan hinnalla saat paljon vaikuttavampaa täsmämarkkinointia

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
21.12.2021

Jari Parantaisen Pölli tästä -kirja kertoo mainoskampanjasta, joka kävi mainostajalleen niin kalliiksi, että joku laski, että sen hinnalla jokaiselle potentiaaliselle asiakkaalle olisi voitu lahjoittaa Bemari, jonka takakontissa olisivat voineet olla tuotenäytteet.

Tarinan tarkoitus oli kertoa, että massamainonta tulee usein kohtuuttoman kalliiksi; samalla hinnalla saat usein todella paljon vaikuttavampaa täsmämarkkinointia.

B2B-markkinoinnissa kohdentaminen on usein helppoa ja edullista, koska todellisten kohdehenkilöiden eli ostopäätöksiä tekevien tyyppien määrä on pieni, esim. vain joitain kymmeniä.

Tv-mainoskamppiksen hinnalla ja sijasta voit samalla rahalla voidella tuota porukkaa ruhtinaallisilla tuotenäytteillä ja -esittelyillä ja hemmottelulomaseminaareilla.

Blogin pääsivulle