Kannattaako messuilla esitellä palveluitaan?

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
27.11.2021

Itse suhtaudun varauksella useimpiin messuihin, jos asiaa tarkastellaan niiden yritysten näkökulmasta, joilla on mahdollisuus olla esillä niillä messuilla.

Esimerkiksi monet startup-yrittäjät pitävät itsestään selvänä, että ständi pitää olla pystyssä jokaisilla oman alan messuilla.

Sitten maksetaan tuhansia euroja siitä, että saadaan niiltä messuilta oma keittokomeron kokoinen alue, jossa saadaan viettää viikonloppu jakaen Marianne-karkkeja ja vastaillen niiden molempien tuotteestanne kiinnostuneiden kysymyksiin – ja tehdään kauppaa ehkä tonnilla.

Jos markkinointibudjetti on tiukka, niin usein sillä saa parempia tuloksia jotenkin muuten kuin lähtemällä messuille näytteilleasettajaksi.

Blogin pääsivulle