Vetoa tunteen lisäksi asiakkaasi järkeen

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
30.4.2021

Vaikka tunnetusti teemme ostopäätöksemme ennen muuta tunneperusteisesti, haluamme voida perustella päätöksemme järjellä. Haluamme vaikuttaa järkeviltä kuluttajilta, vaikka emme sellaisia olisi.

Tunteella päätetään, järjellä perustellaan.

Anna siis asiakkaallesi järkiperusteita, jotka tukevat tämän fiilispohjalta syntynyttä ostopäätöstä.

Esimerkiksi Tesloja ostelemme, koska haluamme vaikuttaa ympäristötietoisilta ja menestyviltä edelläkävijöiltä sekä kenties herättää kateuttakin.

Mutta voidaksemme perustella moisen valinnan muille käytämme järkiargumentteja. Ne liittyvät esimerkiksi Teslan ympäristöystävällisyyteen, jälleenmyyntiarvoon ja päivitettävyyteen.

Blogin pääsivulle