Inspiraation lähde löytyy pään ja toimiston ulkopuolelta

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
16.7.2021

Inspiraatiota esimerkiksi markkinointisisältöihin löytyy yleensä helpoiten oman pään ja toimiston ulkopuolelta.

Sisältömarkkinoinnin työkalut -kirja pitää erityisen hyvinä ideointityökaluina Hyper Islandin ideointiharjoituksia, Ideapakka-brändin ideointikortteja, hakukonetrendien tutkimista Google Trendsin avulla ja kuvapuolella vaikkapa Instagramin ja Pinterestin tutkimista eri hakusanoilla.

Lisäksi opus suosittelee pitämään aivot vastaanottavaisina pitämällä työpäivät (toim. huom. enintään) kahdeksantuntisina, nukkumaan ja syömään hyvin ja kokemaan vapaa-ajalla kaikenlaista uutta.

Itse lisäisin tähän vielä, että välttele useimpia päihteitä, urheile, pidä välillä taukoa älylaitteista, tee mindfulness- tai meditaatioharjoituksia, tee tuttuja asioita joskus eri tavalla (esimerkiksi pelaa sulkapalloa eri kädellä kuin normaalisti), käy uusissa paikoissa, lue paljon kaikenlaista ja niin edelleen.

Blogin pääsivulle