Vastaanottajan näkökulma on hyvä huomioida viestinnässä

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
2.1.2021

Tässä vuoden toinen vaan ei todellakaan viimeinen viestintävinkkimme: muista kohdeyleisösi näkökulma aina, kun viestit asiakkaille, jäsenille, äänestäjille, henkilöstölle tai kelle hyvänsä.

Tässä epäonnistutaan usein. Silloin tullaan tarinoineeksi pitkäveteisesti järjestön organisaatiomuutoksista sen sijaan, että avattaisiin muutosten vaikutuksia järjestön jäseniin.

Tai silloin saattaa katastrofaalisesta tietovuodosta vastuussa oleva toimitusjohtaja kriisin hetkellä valittaa, kuinka HÄNEN elämäntyönsä tässä kärsi – sen sijaan että hän keskittyisi tietovuodon uhrien hätään.

Priorisoi siis vastaanottajan näkökulma aina omasi edelle, kun viestit jollekin muulle kuin itsellesi. Konkreettisia vinkkejä tähän ja paljoon muuhun tarjoilemme 365-osaisen vinkkisarjamme myöhemmissä osissa, joita ilmestyy yhden kappaleen päivävauhdilla. Malttia!

Blogin pääsivulle