Näin otat ensikontaktin asiakkaaseesi

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
4.5.2021

Tuoreehko #Myyntikirja – Menesty uuden ajan B2Bmyynnissä tarjoaa yhden hyvän kaavan potentiaalisen asiakkaasi ensikontaktointiin:

0) Valmistaudu. Perehdy asiakkaan liiketoimintaan ja kirkasta näkemystäsi siitä, miten voit häntä auttaa.

1) Avaus: yhteydenoton aluksi kerro kuka olet ja mistä tulet.

2) Syy: kerro miksi olet yhteydessä juuri kyseiseen asiakkaaseen.

3) Yritys: kerro mitä yrityksesi tekee ja missä olette erityisen hyviä. Käytä tarvittaessa referenssejä.

4) Näkemys: kerro missä voitte auttaa asiakastanne menestymään entistä paremmin.

5) Ehdotus: ehdota konkreettisia vaihtoehtoja siitä, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Blogin pääsivulle