Kiinnitä huomiota avainsanaan tai -fraasiin

Jaakko Kilpeläinen
Kirjoittaja
Jaakko Kilpeläinen
Julkaistu
21.7.2021

Kun julkaiset artikkelin tai luot uuden sivun nettisivullesi, muista ensinnäkin avainsanan tärkeys hakukoneoptimoinnin kannalta.

Mieti, mitä hakusanaa käyttää joku, jonka haluat löytävän sivuillesi.

Muista myös että yksittäisten sanojen sijasta tietoa haetaan yhä enemmän fraaseilla. Ne ovat useamman kuin yhden sanan sarjoja, jopa kokonaisia lauseita. Paitsi että pelkän ”hammaslääkärin” sijasta hammaslääkäreitä etsitään esim. sanoilla ”hammaslääkäri Kuopio”, yhä enemmän käytetään kokonaisia lauseita kuten ”mistä löydän luotettavan hammaslääkärin Kuopiosta?”

Ihan hyvä idea on miettiä, miten itse hakisit sitä tietoa, jota sivuillasi tarjoat.

Aiheeseen opastaa tätä bloggausta pidemmin, mutta suhteellisen tiiviisti ja selkeästi, vaikkapa tämä Fonectan julkaisema opas.

Blogin pääsivulle